Sabtu, 4 Februari 2012

Cinta: RASUL



Assalamualaikum wbt..salam sejahtera...moga terus tabah hendaknya yer kawan kawan. Esok maulidur rasul.cuti!
Lagi 3 hari nak start praktikal. Berdebar ler..sekarang ni ok lagi tapi nanti sampai masanya nak melangkah ke ofis tu..mesti kecut perut..haihh.. bila la nak steady ni..dah besaq kan?.hehe
Tadi first time tengok rancangan tv alhijrah; 30 minit bersama ustaz don. Tajuk kali ni bab solat. Ustaz don cerita pasal syarat wajib solat. (islam, baligh, berakal, suci dari hadas-haid/nifas, sihat/sejahtera, lastly kalau tak silap wajib kalau seseorang tu memang tahu pasal solat, maksudnya kalau orang cakap solat..dia tak da la kata “solat itu apa?”. Hah lebih kurang macam ni la point pointnya..mohon maaf kalau salah info.
Satu statement daripada ustaz don ni kan: kan sembahyang/solat adalah perkara yang akan mula mula ditanya di sana nanti. Dan juga solat ni dah merangkumi semua seperti; syahadah, puasa, zakat, haji. Hah memang penting! Dan kenapa bila nak bertemu orang ( contohnya appointment dengan seseorang kita sanggup be puntual, tapi bila temujanji dengan ALLAH? Lihat solat kita, tepat pada masanya ke (aku la terasa part ni..betul!). Di mana Allah di hati kita?
Dan cinta RASUL tema maulidur rasul untuk tv alhijrah (ceh, aku ni macam pengantara tv alhijrah pula kan..hehe), ada segmen terengganu berselawat, kuala lumpur berselawat pun ada malam ni..jom tengok sambil berselawat.
Rasulullah, kami cinta pada mu, wahai kekasih ALLAH.
Cuma kami yang masih begini,
Hanya tahu, mahunya entah bila,
Engkau cintakan kami ya Rasulullah.
Pengorbananmu tidak terbalas,
Akhlakmu, peribadimu sungguh tinggi,
Cinta padamu bermakna cinta pada ALLAH.
Terima Kasih ya Rasulullah.
****************************************************************************************

Tiada ulasan:

Catat Ulasan