Jumaat, 14 Oktober 2011

Memang xreti memujuk...so sick!



Assalamualaikum wbt.
Salam sejahtera.
Baru balik dari Jitra, operasi jenjalan dgn miz z. Overall fun but not so..aku belajar lg hari ni. Belajar kawal emo, belajar erti syukur, belajar makna sayang, belajar macam2.
Manusia memang xsama, tak kan pernah sama. Walau kita cuba meletakkan diri kita di tempat dia. Tetap berbeza. Walau kita cuba menyelami hatinya . masih jauh akan terjagkau. Aku penat! Aku penat hidup kat dunia!!
Ya,
Kadangkala aku terfikir kenapa orang yang dapat memberi manfaat pada org lain, yang dapat memberi bahagia pd org lain, dah pergi meninggalkan bumi ini dahulu. Kenapa tak orang macam aku yang hanya sepi membisu ini masih hidup..Aku sedar apa yang aku rasakan ini seolah-olah mempertikaikan apa yg terjadi Cuma aku meluahkan apa yang terbuku di  lubuk hatiku.
Dia baru pergi..seorang lagi teman yg pergi dan datang..sefaham mana pun aku pada dia, tetap tak mampu berbuat apa. Aku dirundung sedih lagi, sedih kerana berasa sesuatu. Sesuatu yang aku tak pasti apa.
Apa yang aku mahukan.Apa yg aku harapkan.? Aku xmampu nak luahkan jawapannya. Hanya Dia yg tahu. Ya Dia yg tetap ada di kala semua tiada utkku. Apa yang kita lakukan pasti ada hasilnya, tak kesahlah +vE@ -ve impactnya ada.
Hahhh...bumi sintok yang mengajar aku ketabahan, bumi yang mengajar aku kesyukuran, bumi sintok yang mengajar erti rindu, sayang, cinta dan kasih. Aku terperangkap dalam duniaku, Cuma aku.
Bukan tak pernah aku rasai anugerah itu Cuma aku, Cuma aku yg lalai memerhati. Aku tak daya, aku lemah, aku hanya aku. Andai ini utk aku, aku patut belajar, belajar dan jgn pernah putus utk belajar.
Memori  mengingati, kerinduan mengamit kembali
Aku sick, always sick
Benarkan aku terhijab
Aku pendosa yang menanti hukuman dilemparkan.

1 ulasan:

  1. dear amira zura. :)

    seriously, awak. kita teringin nak share apa yang awak rasa. nak dengar masalah awak, keresahan awak. but it seems like you are so far from us, walaupun ada depan mata. terasa sangat sedih bila tak mampu membantu.

    but i'm not going to ask. i'm not good in words. :') kita tahu, tak semua benda kita boleh share. kalau nak share pun, ada benda yang kita tak mampu nak luahkan. kita faham. sangat faham. sebab tu kita tak kan tanya.

    but, if you need someone to speak to...we're right beside you. insyaAllah.

    sometimes, being strong doesn't mean that you need to keep it to yourself. hope you are doing great always. rindu nak tengok zura yang gembira dan ceria. :')

    BalasPadam